Reklaamkingituste CPM
Kuidas mõõta reklaam-, äri-, firmakingituste
ja meenete CPMi ja CPId?
Meile
kõigile on kingitud logoga pastapliiatseid, akupankasid, kalendreid, vihmavarje, stressipalle, Bluetooth-kõlareid, fliise, T-särke, ehk isegi nokamütse ja välgumihkleid.
Kuidas jõuda just selle õige reklaamkingituseni, mis pikalt kasutust leiab
ja palju tähelepanu saab?
ASI globaalsest reklaamkingituste uuringust, kus osales 100 000 inimest,
selgub, et keskmiselt kasutatakse ühte ärikingitust 8 kuud. 61% kontorilauale
mõeldud logoga firmakingitustest kasutatakse suisa 14 kuud.
60% vastanutest väitis, et nad teevad hea meelega
äri ettevõtjatega, kes kingivad neile akupanga. 87% inimestest, kellele oli
kingitud akupank, ütlesid, et jätavad selle kindlasti endale.
Oluline fakt on, et kui kingituse saaja on tootest
isu täis saanud, annab 57% neist selle edasi järgmisele kasutajale.
USA-s saab üks pastapliiats tähelepanu 2805,
Londonis 3449, Pariisis 1204 ja Berliinis lausa 5615 korral (kontakti).
ASI
uuringu järgi on meenete
kasutusajad järgmised:
- vihmavarjud 14 kuud;
- akupangad 12 kuud;
- reklaamriided 9 kuud ;
- mälupulgad 8 kuud;
- reklaamkotid 7 kuud;
- mütsid 7 kuud;
- kontoritarbed 7 kuud;
- T-särgid 6 kuud;
- pastakad 6 kuud.
Kuidas
täpselt arvutada reklaamkingituste CPId ja CPM?i
Oletame, et keskmine pastapliiats
maksab USAs 1 dollari ehk 100 senti. Seega on ühe kontakti võitmise maksumus
100 : 2805 = 0,036 senti ja 1000 kontakti maksab 36 senti ehk 0,36 dollarit.
USAs maksab seega 1000-kordse visuaalse kontakti loomine logoga
pastapliiatsi kaudu 0,36 dollarit eeldusel, et pastapliiats maksab 1 dollari.
1000 kontakti saavutamise hinda
tähistatakse lühendiga CPM.
Arvutame CPI ja CPMi alati
alguses välja sentides, et saaksime täpsemad tulemused ja ümardamine oleks lähedasem.
CPI – 1
näitamiskorra ehk kontakti hind sentides
CPM – 1000 näitamiskorra hind sentides
C – ühe toote maksumus sentides
PL – toote eluiga
AI – keskmine kogukontaktide arv
toote eluea jooksul
I – kontaktide arv päevas (või
nädalas, kuus, aastas)
AI = PL x I
CPI = C : AI
C = 1 USD ehk 100 senti
CPI = C : AI = 100 : 2805 =
0,036 senti
CPM = 1000 CPI = 0,036 senti x
1000 = 36 senti
1 dollar = 100 senti ehk CPM =
0,36 dollarit
Näide: kulutame 1000 pastakale
500 dollarit. Seega on CPI = 50 000 : 1000 x 2805 = 0,0178 senti ja CPM
(0,0178 senti x 1000) on 0,178 dollarit. Tuletan meelde, et CPM näitas 1000
kontakti maksumust.
TC x 100 – kogumaksumus
sentides
Q – kogus
TC – kogumaksumus dollarites
TC = C x Q x 100 (maksumus
sentides)
CPM = [TC : (AI
x Q)] x 1000
CPM = [500 x 100 : (2805 x 1000)]
x 1000 = ( 0,0178 senti) x 1000 =17,8 senti ehk 0,178 dollarit
Kogumaksumuses tuleb arvestada
kogust, sest sellele vastavalt muutub ka toote CPM ning koguse valemist väljajätmisel
võivad kergesti vead tekkida!
Proovime arvutada T-särgi CPMi
Berliinis, kus ASI uuringu järgi on ühe T-särgi keskmine kontaktide arv (AI)
1763.
Näide: ostame 150 särki 400 euro
eest.
CPM = [400 x 100 : (1763 x 150)]
x 1000 = (0,15066 senti) x 1000 = 150,66 senti ehk 1,50 eurot
Ühe tavalise logoga T-särgi CPM on
(150 tk korral) 1,5 eurot.
Proovime arvutada akupanga CPMi.
Esimeseks arvutame akupanga eluea, mis on vastavalt ASI uuringule kasutaja
kohta 14 kuud.
Lisaks sellele kingib keskmiselt
57% inimestest akupanga peale kasutamist edasi!
Teeme esimesed arvutused:
1. Teisendame kuud päevadeks ja
arvestame, et keskmiselt 57% inimestest kingib akupanga edasi. Sellisel juhul on
akupanga eluiga
PL = (14 x 30) x 1,57 = 659,4
päeva.
KeeruIine on arvutada muljete ehk
kontaktide arvu päevas (arvutuskäigu jaoks), eeldame, et akupank loob 1 päevas minimaalselt
1 kontakti.
I = 1 (päevas üks), lisaks
oletame, et kulutame 400 eurot ja ostame 50 akupanka.
CPM= [(400 x
100 : 659,4 x 50)] x 1000 = (1,213 senti) x 1000 =1213,22 senti ehk 12,13
eurot
Akupanga CPM kogusega 50 tk ja
maksumusega 400 eurot on 12,13 eurot
Millist rolli mängib suurem
kogus?
Näiteks, kui ostame 500 akupanka
3000 euro eest, siis
CPM = [3000 x
100 : (659,4 x 500)] x 1000 = (0,9149 senti) x 1000 = 914,90 senti
ehk 9,15 eurot
Akupanga CPM kogusega 500 tk ja
maksumusega 3000 eurot on 9,15 eurot
AI ehk keskmist kontaktide arvu
toote kohta on võimalik arvutada ka täpsemalt.
Oletame, et olete tootejuht ja
teil on valida, kas lasete teha teenindajatele logoga tööriided või teete
internetis retargeting-kampaania. Viimase CPM on
0,9 eurot.
Tööriiete CPMi arvutamisel
arvestame, et ühel teenindajal võiks olla 2 komplekti töörõivaid ja ta töötab
kuus 21 päeva. Oletame, et igapäevaselt on tööl 10, kokku aga on ettevõttes 15 inimest.
Me ei arvesta võimalust, et keskmine inimene kingib 57% reklaamtooteid pärast
kasutamist edasi, kuna tööriiete puhul see ei kehti. Pood on iga päev ehk kuus
keskmiselt 30 päeva avatud ning selle aja jooksul külastab seda 1000 inimest.
Eelnevast uuringust saime teada, et keskmiselt kasutatakse tööriideid 9 kuud.
Eelarve on 300 eurot, igale töötajale tellime 2, seega kokku 30 komplekti.
Toote tükihind on 10 eurot.
Kontaktide arv: 1000 : 30 =
33,3333 kontakti päevas.
Kontakte ühe töötaja kohta:
33,333 x 21 = 700 kontakti töötaja kohta kuus
Omatöötajate kontaktid: 10
inimest iga päev = 10 x 30 päeva = 300 kontakti kuus
Kokku kokkupuuted ehk kontaktid
ühes kuus: 1000
AI = 1000 kontakti x 9 kuud =
9000 kontakti
AI x Q : 2 = 9000 x 15 (jagame kahega,
kuna iga töötaja sai varutööriided)
TC = 300 x 100
CPM = (300 x 100 : 9000 x 15) x
1000 = 0,222 senti x 1000 = 222,22 senti ehk 2,22 eurot
Tööriiete CPM (kui iga töötaja
saab kaks komplekti) on 2,22 eurot.
Kui aga arvestame ainult ühe
komplekti töötaja kohta, on selle CPM 1,11 eurot. Kui samadel tingimustel oleks
töörõivaks 5-eurone logoga T-särk, oleks CPM kahele tootele töötaja kohta 1,11 eurot
ja ühele tootele 0,555 eurot.
Tootejuhil on nüüd võimalik valida,
aga arvutuste kohaselt maksab T-särgina valitud töörõiva 1000 kontakti vähem
kui retargeting-kampaania 1000 kontakti.
Reklaam-, äri- ja firmakingitute CPM valem on CPM = [TC : (AI x Q)] x 1000 (eurot
sentides).