LAI VALIK REKLAAMKINGITUSI

Kõik reklaamteenused ühest kohast - mugav, kiire ning professionaalseim teenindus

Reklaamkingituste CPM

Kuidas mõõta reklaam-, äri-, firmakingituste ja meenete CPMi ja CPId?

 

Meile kõigile on kingitud logoga pastapliiatseid, akupankasid, kalendreid, vihmavarje, stressipalle, Bluetooth-kõlareid, fliise, T-särke, ehk isegi nokamütse ja välgumihkleid

  

Kuidas jõuda just selle õige reklaamkingituseni, mis pikalt kasutust leiab ja palju tähelepanu saab?

 

ASI globaalsest reklaamkingituste uuringust, kus osales 100 000 inimest, selgub, et keskmiselt kasutatakse ühte ärikingitust 8 kuud. 61% kontorilauale mõeldud logoga firmakingitustest kasutatakse suisa 14 kuud.

60% vastanutest väitis, et nad teevad hea meelega äri ettevõtjatega, kes kingivad neile akupanga. 87% inimestest, kellele oli kingitud akupank, ütlesid, et jätavad selle kindlasti endale. 

Oluline fakt on, et kui kingituse saaja on tootest isu täis saanud, annab 57% neist selle edasi järgmisele kasutajale.

USA-s saab üks pastapliiats tähelepanu 2805, Londonis 3449, Pariisis 1204 ja Berliinis lausa 5615 korral (kontakti). 

 

ASI uuringu järgi on meenete kasutusajad järgmised:

Kuidas täpselt arvutada reklaamkingituste CPId ja CPM?i

Oletame, et keskmine pastapliiats maksab USAs 1 dollari ehk 100 senti. Seega on ühe kontakti võitmise maksumus 100 : 2805 = 0,036 senti ja 1000 kontakti maksab 36 senti ehk 0,36 dollarit. USAs maksab seega 1000-kordse visuaalse kontakti loomine logoga pastapliiatsi kaudu 0,36 dollarit eeldusel, et pastapliiats maksab 1 dollari. 

1000 kontakti saavutamise hinda tähistatakse lühendiga CPM.

Arvutame CPI ja CPMi alati alguses välja sentides, et saaksime täpsemad tulemused ja ümardamine oleks lähedasem.

CPI – 1 näitamiskorra ehk kontakti hind sentides

CPM – 1000 näitamiskorra hind sentides

C – ühe toote maksumus sentides

PL – toote eluiga

AI – keskmine kogukontaktide arv toote eluea jooksul

I – kontaktide arv päevas (või nädalas, kuus, aastas) 

AI = PL x I

CPI = C : AI

C = 1 USD ehk 100 senti

CPI = C : AI = 100  : 2805 = 0,036 senti

CPM = 1000 CPI = 0,036 senti x 1000 = 36 senti

1 dollar = 100 senti ehk CPM = 0,36 dollarit

Näide: kulutame 1000 pastakale 500 dollarit. Seega on CPI = 50 000 : 1000 x 2805 = 0,0178 senti ja CPM (0,0178 senti x 1000) on 0,178 dollarit. Tuletan meelde, et CPM näitas 1000 kontakti maksumust.

TC x 100 – kogumaksumus sentides

Q – kogus

TC – kogumaksumus dollarites

TC = C x Q x 100 (maksumus sentides)

CPM = [TC : (AI x Q)] x 1000

CPM = [500 x 100 : (2805 x 1000)] x 1000 = ( 0,0178 senti) x 1000 =17,8 senti ehk 0,178 dollarit

Kogumaksumuses tuleb arvestada kogust, sest sellele vastavalt muutub ka toote CPM ning koguse valemist väljajätmisel võivad kergesti vead tekkida!

Proovime arvutada T-särgi CPMi Berliinis, kus ASI uuringu järgi on ühe T-särgi keskmine kontaktide arv (AI) 1763.    

Näide: ostame 150 särki 400 euro eest.

CPM = [400 x 100 : (1763 x 150)] x 1000 = (0,15066 senti) x 1000 = 150,66 senti ehk 1,50 eurot

Ühe tavalise logoga T-särgi CPM on (150 tk korral) 1,5 eurot.

Proovime arvutada akupanga CPMi. Esimeseks arvutame akupanga eluea, mis on vastavalt ASI uuringule kasutaja kohta 14 kuud.

Lisaks sellele kingib keskmiselt 57% inimestest akupanga peale kasutamist edasi!

Teeme esimesed arvutused:

1. Teisendame kuud päevadeks ja arvestame, et keskmiselt 57% inimestest kingib akupanga edasi. Sellisel juhul on akupanga eluiga

PL = (14 x 30) x 1,57 = 659,4 päeva.

KeeruIine on arvutada muljete ehk kontaktide arvu päevas (arvutuskäigu jaoks), eeldame, et akupank loob 1 päevas minimaalselt 1 kontakti.

I = 1 (päevas üks), lisaks oletame, et kulutame 400 eurot ja ostame 50 akupanka.

CPM= [(400  x 100 : 659,4 x 50)] x 1000 = (1,213 senti) x 1000 =1213,22 senti ehk 12,13 eurot

Akupanga CPM kogusega 50 tk ja maksumusega 400 eurot on 12,13 eurot   

Millist rolli mängib suurem kogus?

Näiteks, kui ostame 500 akupanka 3000 euro eest, siis

CPM = [3000  x 100 : (659,4 x 500)] x 1000 = (0,9149 senti) x 1000 = 914,90 senti ehk 9,15 eurot

Akupanga CPM kogusega 500 tk ja maksumusega 3000 eurot on 9,15 eurot 

AI ehk keskmist kontaktide arvu toote kohta on võimalik arvutada ka täpsemalt.

Oletame, et olete tootejuht ja teil on valida, kas lasete teha teenindajatele logoga tööriided või teete internetis retargeting-kampaania. Viimase CPM on 0,9 eurot.

Tööriiete CPMi arvutamisel arvestame, et ühel teenindajal võiks olla 2 komplekti töörõivaid ja ta töötab kuus 21 päeva. Oletame, et igapäevaselt on tööl 10, kokku aga on ettevõttes 15 inimest. Me ei arvesta võimalust, et keskmine inimene kingib 57% reklaamtooteid pärast kasutamist edasi, kuna tööriiete puhul see ei kehti. Pood on iga päev ehk kuus keskmiselt 30 päeva avatud ning selle aja jooksul külastab seda 1000 inimest. Eelnevast uuringust saime teada, et keskmiselt kasutatakse tööriideid 9 kuud. Eelarve on 300 eurot, igale töötajale tellime 2, seega kokku 30 komplekti. Toote tükihind on 10 eurot.

Kontaktide arv: 1000 : 30 = 33,3333 kontakti päevas.

Kontakte ühe töötaja kohta: 33,333 x 21 = 700 kontakti töötaja kohta kuus

Omatöötajate kontaktid: 10 inimest iga päev = 10 x 30 päeva = 300 kontakti kuus

Kokku kokkupuuted ehk kontaktid ühes kuus: 1000

AI = 1000 kontakti x 9 kuud = 9000 kontakti

AI x Q : 2 = 9000 x 15 (jagame kahega, kuna iga töötaja sai varutööriided)

TC = 300 x 100

CPM = (300 x 100 : 9000 x 15) x 1000 = 0,222 senti x 1000 = 222,22 senti ehk 2,22 eurot

Tööriiete CPM (kui iga töötaja saab kaks komplekti) on 2,22 eurot.

Kui aga arvestame ainult ühe komplekti töötaja kohta, on selle CPM 1,11 eurot. Kui samadel tingimustel oleks töörõivaks 5-eurone logoga T-särk, oleks CPM kahele tootele töötaja kohta 1,11 eurot ja ühele tootele 0,555 eurot.

Tootejuhil on nüüd võimalik valida, aga arvutuste kohaselt maksab T-särgina valitud töörõiva 1000 kontakti vähem kui retargeting-kampaania 1000 kontakti.

Reklaam-, äri- ja firmakingitute CPM valem on CPM = [TC : (AI x Q)] x 1000 (eurot sentides).