LAI VALIK REKLAAMKINGITUSI

Kõik reklaamteenused ühest kohast - mugav, kiire ning professionaalseim teenindus

Mõtle läbi reklaamkingituse eesmärk

08.02.2021

Jagage seda artiklit sõpradega:

1. samm: mõtle läbi reklaamkingituse eesmärk

“Las sekretär tegeleb selle “nännimajandusega"!” Kui sageli võib sellist lauset kuulda ettevõtete turunduskoosolekutel? Küllap liigagi sageli, sest äri- ja reklaamkingituste olulisust ettevõtte turunduses kiputakse alahindama, delegeerides sellega tegelemise assisteerivatele jõududele. Kui nad on teadlikud eesmärkidest, mida logoga ärimeene või reklaamkingitus peaks edasi kandma ja milline sõnum on oluline, siis on kõik hästi. Küll aga pole mõistlik tellida “ükskõik mida”. Põhjus on väga lihtne: Sinu ettevõtte logo ja sõnumiga ärimeene „töötab“ enamasti palju kauem kui mistahes muu turunduse tööriist! 

Milline on ärikingituste roll sinu ettevõtte turundus- ja müügistrateegias?  

On see ostuga reklaamkingituse kaasaandmine, mis muudab toote tajutavat hinda madalamaks, kuna ostja saab justkui tasuta kaasa kingituse? Või toetad müüki reklaammeenega, lisades sinna kampaaniasõnumeid või üleskutseid, pakud lisaväärtust võibõhutad suuremale tarbimisele stiilis “kolme toote ostjale kaasa kingitus”? Reklaamkingitusega saab tarbija suunata õigesse müügikanalisse ning koosmõjus siltide, viitade ja reklaamidega tagada toote või koguni terve kaupluse leitavus suuremas müügikohas. 

Ka töötajad vajavad bränditud töörõivaid, et oma tööandjat väärikalt esindada. Logo ja tunnuslausetega kingitused töötajate meelespidamiseks, tänamiseks või motiveerimiseks on paljudes ettevõtetes kujunenud organisatsioonikultuuri loomulikuks osaks. Kuna tootmise või teenusepakkumise protsess hõlmab sageli allhankijaid, tarnijaid ja koostööpartnereid, on ärikingituste tegemine heaks võimaluseks neid tänada ning head läbisaamist süvendada. 

Virtuaalse äri ja teenusepakkumise valdkonnas on reklaamkingitused sageli ainus võimalus väljendada tooteportfelli füüsiliselt. Näiteks kindlustusvaldkonnas puutub klient teenusepakkujaga kokku sageli vaid lepingut sõlmides ning seda iga-aastaselt pikendades. Ilmselt ei taha ükski ettevõtja, et tema bränd seostuks kliendile üksnes regulaarselt saadetavate arvetega. Seetõttu on ettevõtte väärtusi ja tegevusvaldkonda toetav ning praktiliselt kasutatav tänukingitus hea võimalus luua märksa pehmemat ja hoolivamat imagot. 

Kokkuvõttes annavad äri- ja firmakingitused lisavõimaluse toote ja brändi tutvustamiseks, olles tarbija jaoks kaubamärgi konkreetseks käepikenduseks. Et sageli kipub bränd olema tarbija peas üksnes abstraktselt tajutav väärtus, siis on ärimeene hea võimalus luua brändile ka käegakatsutav kehastus. Kuid selle edukus sõltub eesmärgist, mis tuleb hoolikalt läbi mõelda.


Reklaammeene või ärikingituse võimalikud eesmärgid: 


  • kasvatada teadlikkust ettevõttest, brändist või organisatsioonist; 
  • saavutada toetus mingile ideele (näiteks kaubamärgi või toote turuletoomise teavitus); 
  • suunata kingitusesaaja midagi tegema (näiteks kampaaniate juhtimine ja klientide müügikanalisse toomine). 


Sinu ettevõtte äri- või firmakingitus on ettevõtte kommunikatsiooni, müüki ja turundust toetav vahend. Et aga reklaamkingitus saavutaks ka oodatud tulemusi, peab selle sõnum olema loogiliselt seotud ettevõtte tegevuse ning turundusstrateegiaga. Sõnumi all ei tohiks mõista üksnes tunnuslauset, vaid ka kingituse omadusi, kasutusviisi, kvaliteeti ja paljusid teisi aspekte. 

Näiteks ei ole fitnessiklubil mõtet saata koostööpartneritele kingitusteks rammusaid kreemitorte või luksusautode maaletoojal odavaid, vaid üht pesukorda vastupidavaid T-särke.  Kingitused ja nende kvaliteet annavad edasi Sinu ettevõtte väärtusi (kas panustad ja teed korralikud kingid, mis ka vastu peavad või pigem jagad hoolimatult meeneid, mis lähevad kohe katki või ei tööta korralikult).


Ärimeenete eelised teiste turunduskanalite ees 


Enamasti ei piisa eesmärkide saavutamiseks logoga pastapliiatsite ühekordsest jagamisest, vaid on vaja teha põhjalikum planeerimistöö. Seetõttu on juba planeerimisfaasis strateegiliselt oluline arvestada reklaammeenete eelistega teiste turundusviiside ees:

  • Sihtgrupi täpne määratlemine ja paindlikkus: ärimeenete kinkimisel saab enamasti täpselt kontrollida, kes selle saavad ehk kes

konkreetset brändi või reklaami näevad. 

  • Korduv ja pikemaajalisem väljapaistvus: kui reklaam suure loetavusega ajalehes või portaalis katab korraga suure sihtrühma, ent

unustatakse pärast kampaania lõppu, siis läbimõeldud ja hea sõnumiga praktiline kingitus võib potentsiaalsel kliendil olla kasutuses kuid ja isegi aastaid. 

  • Liikluse suurendamine müügikanalis: reklaammeenele võib trükkida soodustust andva QR-koodi või koguni personaalse salasõna,

mis suunab konkreetsele kliendile mõeldud üllatuse või pakkumiseni ettevõtte veebilehel või müügikohas. See annab võimaluse kingituse saajate tegevuse mõõtmiseks ja jälgimiseks.

  • Vahetu emotsiooni loomine: nutikas kingitus klientide, töötajate ja koostööpartnerite tänamiseks, premeerimiseks, üllatamiseks või

tähtpäevadel meelespidamiseks loob hea emotsiooni ning tugevdab koostöösuhteid. Kingituse personaalsel üleandmisel on seda esmast emotsiooni võimalik ka vahetult kogeda ning vajadusel tagasisidet arvesse võtta. Esmamuljet saab luua vaid korra – hea emotsioon kingisaajale tähendab, et ta räägib sellest tõenäoliselt edasi ka oma sõpradele (“tead, mis sõnumiga kingi ma sain!” või “see on päris hea, mida ettevõte x tegi oma kinkidega!”-stiilis).

  • Kaubamärgile laiema kõlapinna tekitamine: kuna teenusepakkumise valdkonnas on bränd ja ettevõte kliendi jaoks kujuteldavad,

siis annab reklaamkingitus võimaluse luua brändile ka füüsiline käegakatsutav väljund.

  • Brändilojaalsuse alateadlik suurendamine: kingituse saamine tekitab alateadlikku soovi anda midagi vastu, kuna võlgujäämine on

psühholoogiliselt enamasti ebamugav tunne. Kingisaaja vaates ei pruugi see tähendada vastukingituse tegemist, vaid ka ettevõtte kliendiks jäämist, uue ostu või tellimuse tegemist, oma tööandja juures jätkamist, ettevõttest sõbrale rääkides vms.


Uuringud näitavad, et tavaliselt hoitakse kingitud meened alles, kui need on praktilised ehk igapäevaselt kasutatavad või ilusa välimusega*. Nende kriteeriumide täitmisel mäletab 88% meene saajatest sellel reklaamitud ettevõtte nime ning kingi sõnumit. Et olla strateegiliselt edukas, peab bränd olema võimalikult nähtav. Seejuures on mõistlik arvestada, et ärimeenetel on kaalukad eelised ja need kestavad pikemalt kui mis iganes reklaamikampaania. Ärikingitusest saadav positiivne üllatus on asendamatu nii brändi maine kasvatamisel, müügijärgsel kohtumisel klienti meelespidades või potentsiaalse lisamüügi algatamisel. 


*PPAI, “The Influence of Promotional Products on Consumer Behavior”, 2012.


Blogipostituse autor Mari-Liis Vaher

Artikkel põhineb raamatul “10 sammu ideaalse kingituseni” (autorid M-L. Kallismaa, R. Vaher, 2017).


Vaata ka:

Saamine algab alati andmisest

Ühenda meene turundus- ja müügikampaaniaga

Jagage seda artiklit sõpradega: